Friday, October 5, 2012

My Choice My Chance My Future


Dulu masa masuk diploma hati paksa rela je nak pegi belajar. Walaupun dalam hati rasa gembira sebab dah tamat sekolah tapi at the same time hati ni rasa sedih sebab terpaksa meninggalkan rutin harian di sekolah dan kawan-kawan. Masa mula masuk diploma terasa sangat kaku sebab susah nak bergaul dengan orang. Baru terasa diri ni bukan jenis friendly sangat. Bulan berganti bulan tahun berganti tahun, lepas 3 tahun belajar diploma akaun di Jengka akhirnya Miss Yaty berjaya genggam segulung diploma. Alhamdulillah.



Lumrah alam setiap pertemuan akan ada perpisahan. Miss Yaty berpisah pulak dengan kawan-kawan diploma. Sedih tak terkata kerana terpaksa berpisah dengan mereka. Walaupun kami berpisah jauh kami masih keep in touch. Zaman dah maju boleh contact melalui phone dan facebook je. Tapi rasa lain sebab tak dapat jumpa dan lakukan aktiviti sama-sama macam dulu dah.



 Panduan Membuat Kek Coklat Mudah & Sedap

 Nak dapat iPads percuma? Senang je. Guna je cara baru nak bayar bill Astro.

 Tension tak dengan tempoh aktif yang singkat bagi prepaid? Jom tukar Maxis..
 Anda nak FREE goodies tak?? Jom kejar trak biar betul hijau untuk FREE goodies..!
 Groupon Malaysia banyak kelebihan dan kemudahan. Jom usya!!!

 Klik for joining Groupon!!!

Then bermula phasa baru pabila Miss Yaty sambung belajar di Dungun. Di negeri kelahiran tapi suasana nya berlainan sebab hati tak dpt terima sepenuhnya keadaan di tempat belajar yang baru. Waktu degree ni Miss Yaty dapat rasa Miss Yaty jadi makin matang dan berdikari sikit. Thanks for my friends linda dan kak naim sebab sentiasa ada dan dapat menerima I sebagai kawan dorang. Kami jalani liku-liku di Dungun dengan tabah dan gembira. Alhamdulillah. Akhirnya penat lelahh kami berbayar kami berjaya menggenggam segulung ijazah bersama-sama.

Tapi…

Perpisahan datang lagi. Itulah yang di namakan lumrah kehidupan kan. Kini Miss Yaty keseorangan lagi. Tanpa kawan-kawan di sisi. Harungi liku-liku di Kuala Lumpur berseorang. Pegi ofis buat keje lunch time dan balik ofis berseorangan. Terasa lonely. Tapi thanks pada korang yang tetap mencari masa tuk jumpa dengan aku. Thanks tiqah, dila, syuk dan lain-lain yang masih keep in touch via phone dan facebook. Thanks korang. Thanks to Mr Gugu yang sentiasa menemani Miss Yaty dii kala sedih, marah dan stress. Di saat gembira ofkos la dia de kan. Hihi.

Sekarang terasa kaki Miss Yaty makin kuat dan berani melangkah menuju ke hadapan mengejar masa depan yang selama ini Miss Yaty impi kan. Semangat makin berkobar-kobar. Semoga semangat ni terus kuat. Berjauhan dari keluarga adalah choice Miss Yaty untuk mengejar cita-cita dan impian Miss Yaty.  Miss Yaty tak nak menyesal dengan pilihan yang dah Miss Yaty pilih ni. This my choice this my chance this my future. I will not make any mistake that will ruin my choice my chance and my future. 

Dear Allah, Please help and guide me. Please give me the strength to overcome the challenge that you gave. Dear Allah.. Please take care my family and all people that I love.  



2 comments:

JebengOtai™ said...

sabar dn terus menempuh kehidupan mendatang.. :)

Anonymous said...

very good!