Thursday, November 8, 2012

My Choice - 07 November 2012

Assalamualaikum. 

Alhamdulillah. Akhirnya dah dapat buat keputusan. InsyaAllah ini keputusan muktamad. Lega sikit lepas buat pilihan. Agaknya ni lah petunjuk Allah. Yang tersirat kita tak nampak. Sume yang terjadi pasti ada hikmahnya kan. Allah tak jadikan sesuatu tu tanpa sebab. Jadi kita kenalah selalu take positive kan. InsyaAllah.

Sekarang dah makin nampak target untuk achieve pada masa akan datang dan dah nampak hala tuju career Miss Yaty seterusnya. InsyaAllah. Kita hanya merancang sumenye Allah yang tentukan. At least biar ada perancangan dalam hidup dan berusaha untuk capainya. Apa yang penting ingat Allah selalu ada di samping kita. 

Oh mesti blur kan apa yang Miss Yaty bebel lam entry ni. Sebenarnya Miss Yaty dapat offer job kat LHDN. Agak stress jugak nak buat pilihan tapi setelah consult dengan ramai orang dari pelbagai peringkat usia, industri dan pengalaman Miss Yaty akhirnya dapat buat keputusan. Miss Yaty dah listkan segala pro dan cons untuk dua dua company ni then Miss Yaty decide untuk terus stay di SD untuk achieve target mula-mula Miss Yaty masuk SD ni. Yes, little bit sayang sebab nak lepaskan offer job kat LHDN sebab sektor kerajaan dan semi kerajaan memang susah nak dapat tapi Miss Yaty anggap tu sebagai opportunity cost untuk achieve next target Miss Yaty. 

Memang ada hikmah Miss Yaty dapat LHDN sebab bila Miss Yaty tahu dapat job kat LHDN baru Miss Yaty jadi serius pkir kan hala tuju career Miss Yaty dan apa yang Miss Yaty nak achieve dalam career Miss Yaty. Setelah consult dengan family, sedara mara dan kawan-kawan akhirnya Miss Yaty buat keputusan untuk stay je. InsyaAllah Miss Yaty dah ada target untuk achieve dalam masa 5 tahun akan datang. InsyaAllah semoga Allah permudahkan.

Till then. Bye.


3 comments:

D said...

wow hebat la you.
haha insyaAllah, ape yg tuhan tentukan ada hikmah yg terbaik untuk semua.

paling penting simpan duit nak kawen. haha

tiqah said...

good luck syg! whatever decision you made, i will always support you... n sorry sbb tak dpt nak membantu masa kau mintak advice hari tu..

NooRuL AiN said...

congrats yati....murah rezeki....amin...secure sket dpt lhdn...tahniah2x...tumpang gembira for this big news...