Thursday, March 10, 2011

Surat Dari Setan Untuk Kaum Adam!

SURAT DARI SETAN UNTUK MU!

Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu. Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu. Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan solat Isha’ sebelum berangkat ketempat tidurmu.

Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya. Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu. 
Hai Bodoh, Kamu millikku. Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama, dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu . Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah. Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.

Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk mebalaskannya.Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan.

Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku, dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka. Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH Aku benar-benar berterima kasih padamu, karena aku sudah menunjukkan kepadaNYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani.

Kita menonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong, munafik, makan sekenyang-kenyangya, bergosip, menghakimi orang, menikam orang dari belakang, tidak hormat pada orang tua, tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya. Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita. Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu. 
Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu. Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu. Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.
Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.

Kamu sudah 80 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda. Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa. Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong, berjudi, bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya. Begitulah anak-anak. Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang. Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi. Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu.

Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit. Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetap melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh. Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu. Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.

the end....

#ikhlas dari Iblis!!

P/s : Sama-samalah kita ambil iktibar dari surat ni. Masih belum terlambat untuk kembali ke pangkal jalan. Sesungguhnya Allah menerima taubat dari hamba-hambaNya..

P/s: Kredit to Tok Esah sebab Miss Yaty copy dari blog dia kat entry MUST READ: Surat Dari Iblis Untuk Manusia!!.



14 comments:

Hafriz Mohamad said...

huhu..
mcm kena ketuk2 jer dahi ni..
tajak btul sindiran dlm surat nih.
adoyai.. ~_~ huhu.

~ikhlas dr hamba Allah.

diana said...

ooo..
patut la macam pernah baca,..
:p

diana said...

ooo..
patut la macam pernah baca,..
:p

d_LA said...

thanx sbb sebarkan benda yg baik yaty..peringatan utk kita semua..

Taufiq Tiramisu said...

terasa sampai ke hulu hati bila baca ni..thanks miss yaty.. ;)

JIJI YU said...

nak ambik leh tak

sarah-najwan said...

tq krn surat ini yaty..
bersama2lah kita beringat2..

niesz said...

mintak2 kita di jauhkan dr semua ni, syaitan tu sentiasa tggu saat untuk memusnahkan kita..harap2 kite sentiasa di dlm perlindungan ALLAH..

nurul ainul farhain said...

wah pedas btol.huu sy minta izin nk share:)

Matika said...

wahh baik laa cter ni...
macam terasa pun ad juga..

ferry said...

penulis asal dia sape? rasanya dah banyak kali dah baca pasal ni..dah jadi macam surat berantai plak..

Untuk nasihat tu boleh diterima..tapi mewujudkan kata-kata seolah-olah syaitan yang menulis surat tu rasanya boleh dielakkan..(elakkan surat berantai-kesan jangka panjang)

yaty boleh kongsi artikel-artikel dari blog ustaz yang kita tau sumber asalnya berbanding surat ni..

ferry said...

nak delete komen tu pun takpe..sekadar pandangan

nora said...

sentap

ENTRY HOT : dia tinggalkan aku...

sissyira said...

salam

peringatan sudah diberi, harap kita semua sedar dalam arus duniawi yang hebat ini.