Friday, March 4, 2011

What Goes Around Comes Around!

Assalamualaikum dan salam sayang. Hari ni Miss Yaty asyik pikirkan tingkah laku seorang err mereka yang jenis nak ambil tahu masalah orang lain. 

Bukannya mereka ni nak ambil tahu untuk membantu tapi untuk di jadikan tempat mengutuk pulak. Alahai dunia. Mereka sibuk pikirkan masalah orang yang tak berkaitan dengan mereka. 

Nilah di panggil busybody kan? 

Sibuk nak tahu hal peribadi orang lain. Lepas tu duk canang-canangkan cite orang tu kat orang lain. Mudahnya nak kumpul  dosa kan. Agaknya macam manalah kalau dosa itu berbau kan?


Tu satu hal. 


Yang jenis kaki ampu pun satu hal. Kalau kaki ampu tak kaitkan orang lain takpe lagi tapi kalau kaki ampu yang jenis duk kutuk orang lain kononnya diri dialah yang terbaik.


Silalah sedar wahai manusia.


Jangan terlampau suka mengutuk orang lain. Sesungguhnya takde yang sempurna dalam dunia ni.


P/s: What goes around come around. Err betul ke pepatah ni?






17 comments:

najihah sahami said...

lain mcm je entry yaty kali ni..hehe...chill k sayam..

Ummi AmnaAmzar said...

betol tu..sila pikir2 kan sebelum bertindak..akak dah pernah clap langkah..ni semua gara2 fb..huhu

JIJI YU said...

katenye seseorang itu..dok kutuk2 orang hape kite rase kite ni dah sempurna ke..satu jari tunjuk kat orang 4 jari lagi menghala arah kite..

ferry said...

kan..??

Puteri Iqa Izyan said...

betul jugak tuh.
kite bkn sempurna sgt nk kutuk2 org lain :)

DeCrewz said...

Kira betul la tu pepatah tu dari xde langsung..hu3..

p/s : Jgn lupa undi untuk Jai dalam Undian Blog Tercantik Kumpulan 1..

aReTikZ said...

Sabar jak la.. InsyaAllah.. ada hikmah sebaliknya... itu ujian kecil jak tu.. hehe..

Matika said...

aduuuu..mamat x aktif mnggu ni akak..
mamat acident,

Puan Besar Shag Yahaya said...

Memang tiada yang sempurna. Jadi, cermin diri sendiri sebelum mengata. Kan sayam ;D

Tok Esah said...

betul2!!! jgan mgata kalau tak nak dikata.. hahaks

bobiedanbad said...

joint contest d blog saya hadiahnya RM300..

Ujang9897 said...

jgn marah2..senyum cpt..=)

Isyraq said...

akhir zaman..

JuanYuan said...

tak payah nak jaga tepi kain org sgt..tu kain kita yg koyak tu bila nk jahit?

kan akak? :P

d_LA said...

kalo dla wat xtaw je..mls nk pk, bek lyn blog lg best..hehe..hope org tu cpt sdr diri..

Solihin Zubir said...

kalau dosa tu berbau, semua kita dh berbau kan..
sebab kita tak pernah terlepas drp dosa.. huhu..
dan sy pon tak suka kaki ampu.. nyampah..

Raji berkata said...

uish btol nih
lepas ni kena kurangkan gossip2 panas xD kurang kontroversi hohoho