Saturday, November 27, 2010

Suri Rumah Sepenuh Masa

Alhamdulillah. Saya selamat memasak lauk ayam masak merah tengah hari ini. Ekeleh. Kecoh je kan. Selama ini saya tak pernah lagi masak sendiri biasanya mesti ada orang tolong juga. Saya terpaksa gak masak sendiri hari ini sebab mak saya sekarang berada di Kuala Lumpur. Dia bercuti jadi suri rumah selama 6 hari. mak oih! So terpaksalah saya take over job mak saya ini selama 6 hari.

Sebenarnya mak saya pergi Kay eLL sebab ada kenduri sepupu saya. Mak saya pergi sana menaiki kereta bersama-sama kakak, adik bongsu dan abang sulung merangkap driver dorang. Kenapa saya tak ikut? Sebab dorang stay kat Kay eLL sampai 1hb. 1hb ni saya dah start praktikal dah tak kan hari pertama dah nak minta excuse kan.

Dorang stay sampai 1hb sebab kakak saya ada konvokesyen di UiTM Shah Alam. Alhamdulillah akhirnya kakak saya berjaya graduation Degree in Science. Kos Kimia gunaan. Congrats sis! 

Saya menanti detik untuk konvokesyen Degree saya jugak. InsyaAllah. Tinggal setahun je lagi. Caiyok yaty!

Kalau boleh nak snap gak pic ayam masak merah saya. heheh. Tapi kamera takde. So tak dapatlah saya nak tunjuk. Fuhh selamat. heheh.

Sedang fikirkan menu apa nak masak untuk esok dan hari seterusnya. Ada cadangan tak?




Gambar dari incik google. hihi





No comments: