Sunday, December 19, 2010

Pengalaman Praktikal Siri 2

Gambar nak promote my twin nephew je. Hihi.

Pengalaman praktikal saya di hari pertama di sini [LINK].

Dah lama nak sambung entry pasal pengalaman praktikal tapi tak sempat dan malas. Hari ni tetiba rajin nak story. Okay masa entry INI saya ada cerita yang saya kena pegi seminar kat Primula Beach Resort kan. 

Kat sana rupanya ada Seminar pasal Modul Ekonomi Baru yang cadangan dari Perdana Menteri kita sekarang. Ada dua penceramah jemputan. Masa nak pegi tu dah terdetik habislah kau Yaty. Kau tu dahlah kuat tidur.

Sperti yang di jangka memang saya TERtidur pun masa dengar ceramah kedua. Penceramah kedua tu jemputan dari University apa saya dah lupa. Nanti saya update balik. Pekat gila loghat English dia bertambahlah mengantuk dan terus tertidur. Staff yang follow terus sergah saya bila tengok saya tertidur. Malu malu. Hihi.

Kitorang memang bosan sangat. Staff yang datang jugak tu tunjuk kat belakang. Rupanya ada perempuan tengah tertidur memang baik punya. Dia tidur sampai ternganga mulut dan mukanya terdongak ke atas. Alahai. Kawan sebelah bukan nak kejut dia. Kesian dia sebab mesti malu kalau tahu ramai orang pandang dia. Kesian-kesian.

Ramai yang datang dari pelbagai bidang dan company.Sebab tajuk Seminar ni merangkumi semua bidang.

Yang tu bab tidur. Habis seminar ni pukul 1 tepat. Apalagi waktu makan free pulak. Hihi. Saya memang bab makan tak de perasaan segan sebab dah nama makan free kan. Hihi. Biar pun staff yang datang tu lelaki saya tunjuk je saya ni makan banyak. Hihi

Saya makan nasi sikit je sebab saya terpandang dessert yang lazat-lazat terhidang. Menu paling menarik perhatian saya ialah soup mushroom. Best!

Memang makan puas-puas. Kenyang perut suka hati. Memang lepas makan kami memang suka hati sangatlah balik lengang-lengang kat pejabat. 

Pasal Team Building kat Sutra Beach Resort selama 3 hari 2 malam pun memang best. Yelah pengalaman memberi idea untuk company secara live. Selama ni buat presentation olok-olok je. Panjang nak cerita. Nanti ada masa saya sambung.




P/s: Takde gambar related nak upload sebab taip entry ni dalam lappy my sis.

4 comments:

Aanis Alexis said...

k.aanis pon kuat tido mcm yaty. hahahaa~

slmt menempuh alam prktkl dgn penuh sabar ye.... huhu~

Miss Yaty said...

@kak aanis: thanks..arap2 mampu beetahan :)

Puan Besar Shag Yahaya said...

Haha. Kesian dia. Shag kalau p seminar apa2 tidur baik punya kaver. Dah pro! Kiki :P

Miss Yaty said...

@shag: kena blaja ngn shag la lepas ni..hihi ;p