Monday, December 13, 2010

Tips Menguruskan Badan

Kurusnya dia ni!

 Ramai perempuan dan lelaki zaman sekarang mementingkan penampilan diri kan. Jadi kali ni saya nak share tips Langsingkan Tubuh Badan secara sihat.

1.       Kurangkan minum ais. Kalau boleh tak minum langsung lagi bagus.
2.       Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran.
3.       Makan nasi tapi dengan kuantiti yang sedikit. Mungkin agak sukar kalau kurang kuantiti dengan cara mengejut. Korang bolehlah kurangkan kuantiti secara perlahan.
4.       Kurangkan minum minuman bersusu. Kalau boleh minum seminggu sekali je.
5.       Kurangkan minum minuman bergas. Memang minuman bergas tak bagus untuk kesihatan pun kan.
6.       Jangan makan lewat malam. Kalau lapar sangat makanlah biskut ye. Kalau boleh makan berat sebelum pukul 8 malam.
7.       Banyakkan minum air masak :)
8.       Lakukan senaman ringan setiap hari. Hanya senaman simple sepeti berjalan, berjogging dan turun naik tangga.


p/s: jangan terlampau nak kurus sampaikan tak jaga kesihatan taw!

8 comments:

Cik Ila said...

btul2...CIk Ila sokong petua tu...
lps tu..bykkan bergerak badan..berjalan2..jogging atau skipping..tak perlu susah..15 minit pn xpe..

lagi satu..mkn biar teratur..breakfast,lunch n dinner..
tapi dlm kuantiti yg sikit.. :)

nice info..

zuhanismohamed said...

nak langsing tapi susah betul nak pantang wat bende2 kt atas ni..huhu

Ati Masrif said...

patutlah yaty langsing...hihi

kurangkan susu?
nanti reput tulang pula
wanita asia ni selalu kena..huhu

Miss Yaty said...

@cik ila: wah! ila lg byk tips nak kongsi tu....

pe kate ila pun kongsi jgk kt blog ila :)

thanks..nak slim macam ila..hihi

Miss Yaty said...

@zuhanis: eh bukan ke zuhanis memang dah kurus ke ;p

Miss Yaty said...

@kak ati: eh mane de yaty langsinglah akak..tips untuk diri sendri gak tu..hihi

maksud susu tu bukan susu tepung macam anlene tu...maksud yaty susu pekat krimer tu..

yang tu tak elok guna banyak :)

Cik Tom said...

nak diet..nak diet..hahaha

Miss Yaty said...

@sis: diet lah sgt..hihi ;p