Wednesday, March 9, 2011

Kura-kura Cik Tom dah Besar Gajah | Keluarga

Assalamualaikum dan salam sayang. 

Mula-mula sekor je kura-kura.


Terkejut tak tajuk ni. Macam tak betul pun de kan. Tapi tulah hakikatnya sebab kura-kura Cik Tom. Alah kurakura Cik Tom yang nama Diego dan Dora tulah. Kalau tak tahu yang Cik Tom ada bela kura-lura boleh baca kat entry ni Cik Tom | Nak Cari Teman Hidup

Sekarang ni kan Cik Tom dah masuk belajar jadi Miss Yaty lah yang merangkap teman sebilik terpaksa ambil alih bela Diego dan Dora ni. Gila ah. Caring habis Miss Yaty jaga kura-kura ni. Tapi salah jugak Cik Tom ni kahwin kan awal sangat dorang ni. Err Diego dan Dora ni dah kahwin taw. Tak caye ke? Kalau tak caya bacalah entry ni pulak Cik Tom | Wedding of The Year Diega & Dora.

Pagi-pagi sebelum Miss Yaty pegi keje Diego dan Dora ni dah bising dah sebab kelaparan. Lepas bagi makan amanlah sikit bilik Miss Yaty ni. Balik keje plak Diego dan Dora ni teruslah menghentak-hentak batu dalam akuarium dorang tu tanda isyarat "Woit kami laparlah!"

Punyalah sebab dah 3 bulan hidup dengan Diego dan Dora ni Miss Yaty dah paham bahasa kura-kura. Sila percaye! ;P

Miss Yaty tak kesah pun nak layan kerenah Diego dan Dora  ni tapi yang jadi masalah nya Miss Yaty dah makin geli nak pegang dan main-main dengan mereka. Err bukan Miss Yaty nak menganiaya binatang ekk. Cuma Miss Yaty takut dan geli tengok Diego dan Dora ni dah makin membesar.

Membesar dah macam nak jadi gajah! Tu peribahasa je. Harap korang paham. =,=

Cik Tom tinggal sebulan lagi untuk habis belajar. Cepat-cepatlah Cik Tom balik. Nak bagi Cik Tom jaga Diego dan Dora ni pulak.

To Diego dan Dora : Tolong jangan cepat membesar!!! =,="


Diego dan Dora tengah dating~

9 comments:

CIK TOM said...

pic baru yg besar xde ker??hheheheh ;))

Amni said...

owh.. lama dah tak jenguk cik tom.. tak tau plak cik tom sambung belajar..

JIJI YU said...

muehehe camno kalo ko wat GA bagi kekure ni..

Matika said...

hehe...
akak boleh pham kura2 tu ckp...ada bakat ni..he3..

lagi sebulan cik tom balik...
lamanya..

diana said...

potong gaji..
potong gaji..
ada pulak tak nak bagi cepat besor...
hahahha

sarah-najwan said...

satgi kene tukar nama jadi:

KUJAH..hahaha

Puan Besar Shag Yahaya said...

Makin besar makin keras dan tajam kuku dorang, Shag tak suka pegang jugep! Haha ;D

TunAqilah said...

hehehe
sys boleh fhm ek kura2 tu ckp
hebat2
nk timba ilmu boleh
hehehe
qila smpi skng x fhm ap yg ikan qila ckp ngeeee
:D
kura2 cik tom comeyy

Tok Esah said...

hahaha, diego dan dora yer.. ehehe kiutnye!!

kura2 macam tuh, adik tok ada bela, tp[ tak sampai seminggu mati!! dia bela macam mana tak tahu lah!! ahha