Thursday, August 6, 2009

UiTM Jengka di hati

Assalamualaikum.

Tetiba hari ni hati aku terdetik nak story pasal UITM Jengka yang tercinta ni. Banyak sangat kenangan kat Jengka sampai kan aku tak tahu part mana nak citer dulu. Aku sayang giler nak tinggal Uni tu. Walau pun di kelilingi dengan hutan je tapi best sangat sebab dengan belajar kat situ la aku dapat jumpa ramai kawan susah dan senang. Banyak kenangan yang terindah tercipta kat sana. 

Masa aku mula-mula masuk dulu  UiTM Jengka takde lah KFC macam sekarang. Masa tu aku sempatlah ziarah kedai Mat Sapak yang dulunya femeslah kat situ. Kalau korang nak tahu UiTM Jengka ni terletak berdekatan dengan bandar pusat Jengka. Kiranya kalau nak cari makan-makan atau jalan-jalan bolehlah pegi bandar pusat ni. Tapi kalau nak cari hiburan korang kenalah kuarkan duit lebih tuk beli tiket ke KL atau pun ke Kuantan. Tak nak jauh sangat pegilah kat Temerloh. Biasanya aku dating kat Temerloh lah sebab kat Temerloh ada Pizza Hut. My febret fast food tu. 

Kat Jengka kedai femes yang student bese pegi kedai Shaz. Tu kedai jual pakaian perempuan. Kalau rasa nak perabis duit je kitorang pegi lah pusing bandar pusat tu. Masa final aku suka pegi library sebab study kat library best. Ada ramai orang boleh cuci mata kalau mengantuk masa study.HIHI.

Kat depan library ada satu taman. Taman yang terkenal dengan nama taman tenet. Eh betul tah aku eja tu. Aku pun konpius. Tapi taman tu memang femes di kalangan orang yang bercouple. Ok aku pun termasuk jugaklah di kalangan yang suka melepak kat situ. Sekali sekala je la beb!@ :P
Tak syok sangat duk kt taman tenet tu sebab selalunya fully book. Sape cepat dia dapat kan. Hihi.


Blok akademik plak ada sikit je tapi mudah lah nak pegi belajar sebab tak kan ada isu datang lambat kat kelas sebab sesat. Kalau kat UiTM Dungun ada je timbul isu tu. Korang pelik? kalau nak tahu tunggu next entry aku story itupun kalau aku rajin nak citer kat korang. Hahaha

Blok akademik kt Blok J dan blok I je. Habis jauh kat AE. Tu pun jarang jarang je dapat kelas tu. Walaupun Uitm Jengka dah sediakan bas amik kitorang pegi kelas kitorang lagi prefer jalan kaki sebab kitorang suka testing tahap kelajuan ktrorang berjalan. 

Aku biasenya pegi kelas dengan Ana,Aja,  Lyn, Lia dan Umai. Kira ni geng aku pegi kelas dan study buat assignment. Rindunya dekat dorang. Masa tengah jalan pegi kelas pun sempat lah kami mengusik masing masing dan berborak. Kalau dalam bas sesak dan penat nak beratur je. Tambah pulak bas kena pusing jauh untuk sampai kat blok akademik. Jadi kitorang prefer catwalk womenwalk je ke kelas. 


Ok lah aku penat dah. Nak tahu citer selanjut baca entry bawah pulak ye. Ok bai!

Kenangan ku di jengka : 

No comments: