Monday, September 27, 2010

Keseronokan Mengedar Pil Kuda | Pendapat


Ari tu saya de baca satu paper. Saya rasa saya tak perlu disclose paper apa sebab kang saya kene saman plak. Saya nak kritik la pasal article yang paper tu publish ari tu. Tajuk art tu pasal pengedar pil kuda insaf dan menyesal sebab pernah menjadi pengedar dan pengguna pil kuda. Tajuk tu sangat menarik minat saya untuk membaca art tu sampai habis. Yela nak tahu jugak macam mana dia boleh jadi insaf tu kan. 
 

Tetapi lepas saya baca art tu sampai habis, art tu langsung pun tak menceritakan macam mana orang yang nak insaf tu boleh nak berubah tapi art tu just cerita pasal keseronokan orang tu masa dia jadi pengguna pil tu dan jugak cite pasal kemewahan yang orang tu dapat sebab jado pengedar pil kuda tu. 

Pendapat saya la tak patut betul writer art tu menceritakankan kemewahan bila jadi pengedar pil kuda tu, sepatutnya isi art tu hendaklah kena mengena dengan tajuk art dia tu. Kalo nak cite sangat pasal kemewehan dan keseronokan jadi pengedar dan pengguna pil kuda ko wat la tajuk KESERONOKAN MENJADI PENGEDAR PIL KUDA! Kan?

Bagi saya, tersiarnya art tu bukannya membantu mengurangkan pengedar pil kuda tapi boleh menyebabkan bertambahnya pengedar pil2 kuda. Remaja zaman sekarang hanya fikirkan jalan mudah untuk hidup mewah tanpa fikirkan dosa pahala baik dan buruknya perbuatan dan tindakan mereka tu. Saya harap tak ada lagi la art yang macam tu tersiar lagi dalam mana2 paper. Sepatutnya art yang tersiar biarlah yang boleh membantu mengurangkan gejala tak sihat dikalangan remaja dan jugak dikalangan rakyat Malaysia ni.
 

4 comments:

CIK TOM said...

betul2..cam dia jar bagi orang buat mende tue pulak kan...hurm..manusia..

Anonymous said...

tau xpe...yati,ko je la jadi writter...sure pemes ames nnt

Miss Yaty said...

sis: tu la...geram je rase nye...tah pape la writer tu tlis art gitu...

Miss Yaty said...

rean: hihi...kalo ak jadi writer abis la writer2 kt paper tu..dorg xdpt la nk cari mkn lg...hahaha....