Saturday, November 13, 2010

Perasaan Hasad Dengki

pagi tadi masa sedang tunggu my sis jawab mtest saya dengar radio dan tedengar gossip pasal nabil. tak tahu lah kesahihan gossip tu. aish tup2 timbul isu nabil dengan perempuan lagi. ish3. dahsyatkan dunia artis ni. macam2 gossip leh jadi. biasalah kalau dah femes abis sume hal privacy orang nak geledah. abis sume orang dengki. lumrah manusia. tak penah puas dalam hidup. ada aje yang tak puas hati. ada aje yang nakk cari pasal. kadang2 gossip murahan pun mereka sanggup buat. tapi sesetengah artis je gitu kot.

sebut pasal dengki ni. tipulah kalau de orang cakap die tak penah de perasaan dengki. tipu lah. dengki de 2 jenis; dengki untuk jadi lebih baik dan jugak dengki tengok orang lain jadi lebih baik. dengki yang petama tu okay lagi tapi yang dah masuk yang kedua tu lah tak bagus. saya cakap2 ni pun sebab saya pun de perasaan dengki nih. aish tapi dengki saya hanya pada yang petame. leh pecaye ke?haha. its up to you to believe or not.

walau apa pun kite sume bukan lah makhluk yang sempurna. sume nya de kekurangan dan kelebihan. yang paling penting bersyukurlah dengan apa yang kita dah ada. jangan jadi macam pepatah melayu yang di kejar tak dapat yang di kendong berciciran. kita tak mo jadi spesis cam ni kan. jadi sama2 lah kita bersyukur dengan apa yang kita dah ada. kalau kita rasa kite belum cukup baik kita cuba lakukan yang lebih baik. yang paling penting jangan ada perasaan DENGKI tengok orang lain berjaya dari kita.

okaylah nak layan muvee plak. bye3

2 comments:

Aanis Kamaruzaman said...

dengki no.2 tu kdg2 akan hinggap dlm diri kite. So, slalu2 lah rajin sucikan hati dan tanye diri sndri sblm syaiton menguasai diri.

Miss Yaty said...

btol tu kak aanis..kene byk mendekatkan diri dgn Allah untuk elakakn sume ni..