Saturday, December 4, 2010

Rahsia Potong Kuku Ikut Hari | Sunnah Rasullullah

Assalamualaikum semua. Korang tahu kan penjagaan kuku memang penting tapi korang tahu tak rahsia di sebalik potong kuku ikut sunnah nabi? Sebenarnya amalan potong kuku ikut hari ni memang elok di praktikan dalam kehidupan seharian kita. Jom tengok  Rahsia Memotong Kuku kat bawah ni.

Rasullullah S.A.W. bersabda yang ertinya: Barangsiapa yang mengerat kukunya pada :

= Hari Sabtu     : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat danmasuk kepadanya penyakit.

= Hari Ahad      : Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan.

= Hari Isnin      : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat.

= Hari Selasa    :  Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit.

= Hari Rabu       : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.

= Hari Khamis  :  Nescaya keluar gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.

= Hari Jumaat  : Nescaya keluar dosa - dosanya seperti hari di lahirkan oleh ibunya dan 
                                  masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.
 

7 comments:

AesyaZealous said...

nice info :)

♥ Roshazzy Shag ♥ said...

Nice sharing, Yaty! :D Kena tunggu ari Isnin lah nak potong kuku. Arini tak jadi :P

Matika Love said...

ohhh akak...lama nya pergi....hehehe

Miss Yaty said...

@ AesyaZealous: thanks dear :)

Miss Yaty said...

@shag: bagus3..hihi ;p

Miss Yaty said...

@mamat: hihi...bzz skit je;p

Cikmin said...

sesungguhnya hari jumaat jugak bagus untuk potong kuku ni.. :) nice sharing..terima kasih ye yaty..