Monday, January 3, 2011

Harga Minyak Masak Bakal Naik Tahun 2011



Hari ni masa Miss Yaty blogwalking ramai betul yang share info pasal minyak masak bakal naik harga. Padahal baru  lagi minyak petrol naik harga sekarang naik minyak masak pulak. Isu gula naik harga pun dah membebankan kita semua.

Kenapalah benda penting yang menjadi keperluan kita mesti naik harga? Ini ke cara nak tolong rakyat wahai kerajaan tercinta. Taknak lah perbesarkan isu tu takut nanti kena saman plak. Dulu kalau ada peruncit naik harga memang rasa geram sangat. Sekarang lepas ayah Miss Yaty buka kedai runcit mula faham situasi peruncit. Bukan dorang saje-saje nak naikkan harga. Dorang pun beli dari pembekal dan pemborong jugak.



Kalau betullah harga minyak bakal naik kita semua kena cepat berwaspada dan kena bermula dari sekarang untuk berjimat cermat. Salah satu benda yang kita perlu jimat sekarang ialah minyak petrol. Minyak petrol memang menjadi keperluan kita sebab kalau takde minyak macam mana kenderaan kita nak bergerakkan. Miss Yaty ada share tips jimat minyak petrol kat entry INI harap-harap dapat bantu korang ye. 


6 comments:

ferry said...

abih la pisang goreng pon naik pasni

CIK TOM said...

xsuka...xsuka..xsuka..

Matika said...

huhu...kecian ibu2 yg lepas ni nk beli minyak,,
harga minyak dh naik..

penaberkala said...

tu la, asyik naik harga je
minyak naik boleh mengundang naik minyak ni
apepun, murah mahal rakyat terpaksa beli sbb smuanya keperluan

btw, thanks sudi singgah baca dan komen cerpen TAKDIR
salam kenal

sAzUwI said...

nasib baik motor tak pakai minyak masak..hehe

kak ina kl (1) said...

tak salahkan peruncit salahkan pemborong besar..mereka pandai manupulasi harga.