Monday, January 3, 2011

Lirik Lagu Senyum Buatkan Miss Yaty Tersipu





Korang pernah dengar tak lagu ni? Mesti korang pernah dengar kan lagi-lagi kalau yang suka dengar radio. Memang confirm korang pernah dengar kan. Bagi Miss Yaty lagu ni memang sweet sangat sebab lirik dia yang ala-ala manja plus gediks tu.


Memang suka sangat dengar lagu ni. Tiap kali Miss Yaty pergi dan balik kerja mesti dengar lagu ni kat radio. Mula-mula rasa biasa je tapi bila masuk rangkap ni:


Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini , 
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini, 
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi , 
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit, 
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit
Kalau dengar lagu mesti Miss Yaty tersenyum tersipu-sipu sorang-sorang dalam kereta. Dah macam tak betul je kan. Hihi. Lagu ni memang boleh menenangkan jiwa yang serabut dan penat selepas balik kerja. Hihi. 

Lirik Lagu Senyum – Malique & Najwa


Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus

Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa
Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka

Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti

Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan

Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian
Tu boleh pun senyum cantiknya gigi

Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus
Ulang Verse






P/s: Jom senyum ramai-ramai. :)

2 comments:

HAZWAN17 said...

best gile lagu..senyummmmm...

Miza Yusof said...

senyummmm :)
senyum sokmo :)