Wednesday, January 5, 2011

Jasa Khairul Fahmi Di Balas Sebuah Rumah



Mesti korang kenal penjaga gol pasukan bola sepak Negara kita Khairul Fahmi? Kalau korang perasan sekarang ni bila korang terjah blog-blog mesti keluar isu Khairul Fahmi dan blog awek Khairul Fahmi. Bukan tu je dalam surat khabar dan radio memang ramai masih menyebut nama Khairul Fahmi. Betapa aura Khariul Fahmi terus melonjak selepas pasukan bola sepak Negara kita menjuarai Kejohanan Piala AFF Suzuki pada minggu lepas.


Sejujurnya Miss Yaty memang tak minat bola tapi Miss Yaty tetap sokong skuad Harimau Malaya ni. Ikutlah kalau korang cakap Miss Yaty cakap siang je. Sebab Miss Yaty taip entry ni waktu malam. Okay melalut jap. Sebenarnya Miss Yaty kenal Khairul Fahmi je dalam skuad Harimau Malaya ni. Kesian pulak pemain pasukan bola sepak Negara yang lain. Ke mana menghilang nama pemain bola Negara yang lain? Khairul Fahmi sorang je ahli pasukan skuad Harimau Malaya? Itu masih Miss Yaty tertanya-tanya.

Berbalik isu jasa Khairul Fahmi ni kalau korang perasan dalam surat khabar Sinar Harian ada mengeluarkan berita mengenai Khairul Fahmi bakal mendapat sebuah rumah dari kerajaan Kelantan bagi mengenang jasa dan pengorbanan penjaga gol itu. Miss Yaty memang suka baca surat khabar Sinar Harian. Sila jangan perlekehkan Sinar Harian.

Kejayaan skuad Harimau Malaya dalam Kejohanan  Piala AFF Suzuki ni mengakhiri penantian Malaysia untuk bergelar juara buat pertama kali sejak 14 tahun lalu. Bagi menghargai jasa Khairul Fahmi Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah mengumumkan sendiri pemberian rumah untuk keluarga Khairul Fahmi.

 “ Lokasi dan nilai rumah tersebut belum di tentukan. Bila kita dapat hadiah dalam juara bola sepak, kita dapat medal. Hadiah medal ini orang berebut satu dunia. Berapa nilai hadiah ini sebenarnya tidak penting. “ Petikan Sinar Harian.

Itu adalah kenyataan Datuk Nik Aziz mengenai lokasi dan nilai rumah yang bakal di hadiahkan pada Khairul Fahmi sekeluarga. Bukan itu saja Datuk Nik Aziz juga ada memberi nasihat pada Khairul Fahmi agar mengharungi cabaran yang mendatang setelah bergelar wira bola sepak Negara. Miss Yaty pun berharap Khairul Fahmi tetap menjadi seorang yang low profile seperti yang Miss Yaty baca dalam entry sesetengah blog mengenai Khairul Fahmi.  Almaklumlah tak kenal dan tak tahu sangat apa dan siapa pemain bola sepak Negara ni.


Miss Yaty mengucapkan TAHNIAH pada skuad Harimau Malaya yang tak pernah putus asa mengharumkan nama Negara yang akhirnya Berjaya merangkul Juara Kejohanan Piala AFF Suzuki.


2 comments:

Muhammad said...

huuu...rezeki dia...tahniah apek..

Mohd Hazwan said...

tak sia-sia terbang sana terbang sini nak save bola...kalau dah rezeki tak kemana