Friday, March 11, 2011

Doakan Keselamatan Kami di Marang

"Ya Allah, kau selamatkanlah kami hambaMu ini ya Allah dari sebarang kecelakaan. Kau jauhkanlah tsunami melanda di daerah dan negeri kami ni ya Allah."

Assalamualaikum dan salam sayang.

Hari ni Malaysia di gemparkan dengan berita tsunami di Jepun. Mesti korang pun tahu kan.

Umah abang-abang Miss Yaty di sebelah pantai. Belakang umah mereka sekeluarga memang menghadap pantai. Maghrib tadi abang long call ayah Miss Yaty dan gtaw semua rumah kat sebelah pantai kena berpindah ke kawasan lain yang lebih selamat untuk sementara waktu sebab di jangka kat kawasan ni akan berlaku tsunami.

Ya Allah. Takut Miss Yaty dengar berita ni. Ayah Miss Yaty terus suruh abang-abang Miss Yaty pindah ke rumah kami malam ni jugak.

Yang bertambah merisaukan Cik Tom sekarang bercuti dan berada di pulau. Ya Allah kau peliharakanlah keselamatan kakakku dan kami sekeluarga tak kiralah di mana jua kami berada. Amiin.

Pada blogger atau sesape yang ada kenalan yang duduk area pantai gtaw lah mereka untuk berjaga-jaga pasal ni.

Marilah kita doakan semoga negara kita selamat dari tsunami. Amiiin.

16 comments:

echah mashuri said...

ish!bahayanya..semoga ciktom tak ape2.T____T

echah mashuri said...

ish!bahayanya..semoga ciktom tak ape2.T____T

Puanbee said...

moga semua selamat minta2 tak terjadi apa2 di malaysia

JIJI YU said...

umah ayah aku kat sane pon dekat ngn pantai batu buruk

Puan Besar Shag Yahaya said...

Dah nak dekat akhirat neh. Ya Allah, moga rakyat Malaysia semua di lindungi. AMIN!!!

Taufiq Tiramisu said...

ya Allah..takut dengar..huhu..keluarga taufiq kat kemaman..aduhhh..rasa macam nak balik ganu je..Ya Allah, kau jauhi lah keluarga aku dari sebarang bencana dan malapetaka..

nak balik!!!!

Tok Esah said...

semoga Allah selamatkan kita semua... cik tom tu!! suh ye hati2.. rumah tok 5 kn dr laut..

Firdaus Kasim said...

awk x perlu risau sbb soal ajal hanya Allah yg dapat tentukan, x kisahlah awk lari kt atas bukit ke, tp kalo dah ajal datang, mmg x dpt elak. yang penting, kita kena persiapkan diri dengan bekalan yg secukupnya utk dibawa ke akhirat.

Tips Menghilangkan Rasa Takut Tengok Cerita Hantu

d_LA said...

yaty..dla doakan sume selamat taw x kira di mana saja..Amin...byk2 berdoa oke ye sayang..

sissyira said...

salam

jauh tu, dr jepun ke marang..td tengok berita tak ada sebut pasal ni..hope semuanya selamat la...

yad'z said...

pray for them... insya allah.. malaysia selamat.. akak yad'z pon kat umt pon dah diberi amaran berjaga2.. kita doakan jelah dierang..

aReTikZ said...

Alhamdulillah, amaran tsunami dah ditarik balik.. dan xda kejadian tidak diingin berlaku.. ^_^

Matika said...

dah takda lagi dah akak.
amaran dah di tarik balik..
dan ckp dengan cik tom..
balik cepat..ramai dah rindu...hehe

LehaMY said...

InsyaAllah . Semoga semuanya dalam keadaan selamat ~

Matika said...

rindu2 dekat akak..

Woofer Storm said...

moga cik tom,cik yaty sekuarga sihat sellu hndknya..aminnn