Wednesday, November 23, 2011

Saya Sayang Mak Saya

Biasalah tajuk macam ni.Semua orang sayang mak masing masing kan.Miss Yaty pun sama jugak.Mak adalah yang paling memahami diri kita kan. Tapi ada jugak sesetengah tu ayah lagi memahami. Tapi tu kisah korang. 

Dalam hidup ni tak pernah lari dari masalah. Semakin meningkat usia semakin banyak dan semakin bertambah masalah tu sama ada secara kita sedar atau pun tak. Bagi Miss Yaty maklah tempat untuk mengadu. Kalau pun tak mampu menceritakan sepenuhnya hanya mendengar suare mak aje pun dah boleh menenagkan jiwa.

Masa Miss Yaty masuk belajar memang susah sangat nak berjauhan dengan mak dan keluarga. Bila call mak mula lah sesi bergenang air mata. Hati ni memang cepat sentap bila dengar suara mak. Lagi lagi bila mak tanya okay tak kat sana. Masa tu jugak hujan lebat turun kat pipi ni. 

Bila tengok drama ataupun movie pasal mak mak ni. Contohnya anak derhaka ke anak baik ke tak kiralah asalkan ada kena mengena dengan mak mata ni memang laju je mengalir air mata. Memang sensitip. Tapi bila mak depan mata mesti ada je benda yang buat kurang pahala tu. Mak mitak tolong banyak je alasan. Buat memang buat tapi lambat tu sudah pasti. Maaf ye mak.

Pada yang dah takde mak ayah sentiasalah sedekahkan al fatihah, doa ataupun bacalah yaasin untuk meraka. Semoga mereka di tempatkan di kalangan orang orang beriman.


Miss Yaty sangat bersyukur sebab masih dikurniakan mak. Saya sayang mak saya. Miss Yaty harap korang korang hargailah mak korang ye. Kalau dah besar besar takpun dah kerja tu bantulah mak ayah korang. Ingatlah jasa dorang masa jaga kita dulu. Hargailah mereka selagi mereka masih ada.

Ni peringatan untuk Miss Yaty jugak untuk masa akan datang. Sempena 10 November 2011 ni anak mak ni nak ucapkan selamat hari lahir mak. Semoga mak sentiasa sihat sihat dan di panjangkan umur. Anak mak ni janji takkan melupakan dan sentiasa menghargai jasa jasa mak selama ni. Sayang mak! :))~~*



9 comments:

zaradgreat said...

yaty... teringin karipap pusing mak yaty.. kem salam mak ye. bila lah dapat jumpa korang lagi. uhuk..

Aanis Alexis said...

oh, sungguh lembut hatimu dek... selembut wajah mu.... :)

Ellia Qistina. said...

follow lar saya, Miss yaty! sy sokong blog miss yaty

elliakisstyna.blogspot.com

Ellia Qistina. said...

follow la sy miss yaty..kat
elliakisstyna.blogspot.com

boleh tak miss yaty tlg sy nk tambahkan follower???
sy bosan followers sikit.
tq

Kenjura Harada said...

Assalam.. birthday mak saudari 10 november ye... :) birthday mak saya baru lepas.. Alhamdulillah happy dia..

Miss Yaty said...

@zaradgreat : zara,nanti kalau ada jodoh kita jumpa lagi ye..teringin jugak nak pegi melaka :)

Miss Yaty said...

@Aanis Alexis : kikiki..kak aanis ni..dirimu pn selembut wajahmu :)

Miss Yaty said...

@Ellia Qistina. : hi ellia..thanks sb folo blog miss yaty..mitak maaf miss yaty dah lama tak jadi blogger tegar. InsyaAllah kalau ada masa miss yaty catch up blog awak ;)

Miss Yaty said...

@Kenjura Harada : wslm..terima kasih pada sedare kenjura harada. semoga anda juga sentiasa menghargai jasa-jasa mak anda ;)