Tuesday, February 8, 2011

Miss Yaty Teingin Nak Kahwin | Cinta


Salam sayang semua. Semalam tak sempat nak jenguk blog korang. Miss Yaty tertidur terus lepas solat isyak. Minta maaf taw. Ada sesape windu Miss Yaty tak??

Sila angkat tangan. Hihi. . .

Okaylah Miss Yaty macam kureng ada mood nak taip memanjang malam ni. Miss Yaty nak tunjuk gambar kahwin sepupu Miss Yaty yang Miss Yaty ada cerita kat entry Kenapa Miss Yaty Tak Update Entry Semalam??.

Miss Yaty nak tunjuk gambar dorang yang Miss Yaty snap sendiri. Gambar Miss Yaty tangkap memang tak cantik tapi seri pengantin tetap terpancar dalam gambar-gambar ni.

Sila setuju! Paksa ni taw.




Sepupu Miss Yaty ni muda setahun dari Miss Yaty. Dah jodoh dia lagi awal kan. Semoga jodoh mereka berkekalan ke akhir hayat. Amiiin.

Kadang-kadang Miss Yaty terpikir tak sabarnya nak kahwin. Ceh! Hahaha. Bukan apa, bila pikirkan kita sentiasa di samping orang tersayang. Kita lebih di lindungi dan di sayangi. Ceewah! 

Oit Yaty, tetiba kau menggatal ni pesal!!!! Macam kekurangan kasih sayang je gayanya kan. :P

Tapi kekadang ada jugak pikir Miss Yaty ni dah cukup bersedia ke nak pikul tanggungjawab yang lebih besar? Dah bersedia ke nak menjadi seorang isteri yang baik dan solehah? Dah bersedia ke nak buang sifat kemanjaan tu? Dah bersedia ke nak berjauhan dari keluarga? 

Bila pikirkan persoalan-persoalan ni buat Miss Yaty pikir. . . Takpelah. Miss Yaty masih perlukan masa untuk semua itu. Betapa besarnya tanggungjawab apabila menjadi seorang isteri.

Miss Yaty taknak jadi macam pasangan suami isteri sekarang yang ramai kahwin awal@muda lepas tu cepat bosan dan cepat bermasalah dengan pasangan hanya di sebabkan tak cukup dan tetap iman dalam diri. Sebab tu sekarang ramai pasangan yang bercerai berai. Err yang masih berkekalan alhamdulillah.

Macam paper semalam, suami dan anak perempuan tangkap isteri sendiri berkhalwat dengan kekasih. Astaghfirullah. Tak berani nak komen pape cuma berharap perkara ni di jauhkan dari keluarga, sanak saudara dan mereka yang Miss Yaty sayang. 

Apa pun Miss Yaty doakan yang terbaik dalam hidup dan masa depan Miss Yaty. Amiin.

Eh! Terbebel panjang pulak. Okaylah jaga diri baik-baik ye. Jangan tinggal solat taw! :)

20 comments:

al_hakim said...

wah..mis yaty bile pulak kan..=P

azizi said...

muahaa same le kite ak pon rase cm nk kawen jgk ni..tp takder plak yg nak....miss yaty tapau le dslr

JuanYuan said...

hamboii..gatai no..hak3

Taufiq Tiramisu said...

hehehe..nanti kawen jgn lupa jemput taw.. ;p

Solihin Zubir said...

selamat pengantin baru kpd sepupu miss yaty.. heheh..

err.. kalau yaty nak kawen, kena paksa cik tom cari calon suami cepat2.. haha.. ;-p

Solahuddeen said...

miss yaty kalau nak kawen jgn lupe jemput sayeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!

iqbalhakimi said...

heheh,,,moga cepat bertemu jodoh..nanti qbal leh rasa nasi minyak dari marang =P

ferry said...

yaty manja eh? hehe

Miecyber said...

Macam maacam perkara berlaku dalam masyarakat sekarang....

Apa itu Skim Cepat Kaya ?

Matika said...

haha..
tajuk dia dah menarik dah akak..he3..
Nnti jemput mamat aw kalau nk khawin...he3

cik Ladies said...

bhahaha! CL bru singgah niey.hik3 . sweet la.. rasa macam nak kawin je kan Miss yaty :p

Mat Ganu said...

jom kawen reramai...hehehe

bunga said...

nak kawin gak..hhehee..

YanaMIB said...

kita lg awl tido semlm..pas maghrib trus pengsannnn~ naseb mmg x smyg..cuti khas kn..haruslah lena smpi ke pg..huhuhu~ =P

Ujang9897 said...

eleh..entah2 dah nk kawin nie kan..hehe

jom solat jemaah

sarah-najwan said...

kalu dah ada orgnya..apalah salahnya yaty...hehe

ahsfantasy24 said...

hehhee..
miss, smoga cpat smpai jdoh..!

:)

Terjah anak mata:
Amaran, untuk wanita sahaja!
Holiday: Kau suka naik basikal?

d_LA said...

adeh..pic ade yg npk half je yatie..mebi bb ngantok kot..hoho..dla penin kalo ckp sal kawen neh..teros rs nak nanes..haha..

Matika said...

oppp lupa pula..good luck akak n mr gugu...he3

Raji berkata said...

woahhh sepupu lagi muda dh kawen eh? ;D kau bler lagi oh?
hak2